onsdag 18 mars 2009

Bandförvaring

Tack alla snälla för fina kommentarer i bloggen.
Det värmer verkligen. Försöker återgälda det så mycket jag kan.


Här är foto på min bandförvaring.
Jag gillar verkligen band och har en del.
Innan hade jag dem i ziplock påsar färgsorterade, men det funkade inte så bra och jag hade ingen överblick.
Men så fick jag hem en ny skrivare och med den dessa rullar. Som långa, smala, kraftigare hushållsrullar. Och då började jag linda upp banden på den och det funkar superbra för mig!
Har dem i denna fina tillbringare på skrivbordet och kan se och välja mellan vilka jag vill ha.
Dessutom kan jag enkelt testa genom att rulla ut en bit band och lägga på min LO och ha rullen bredvid liksom och passar det inte är det bara att rulla om igen.
Funkar nog med rullar som är inne i presentpapper tex. Och man kan ju ha kortare rullar också om man bara vill ha en per färg.



6 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Häftigt. Smart!!Man ska nog prova sig fram och det man tycker passar åt en själv. det ska man ju anv förståss:-) För i scrapvärlden är inget omöjligt. Jag sj har i zippåsar. Men borde tänka om för det är inte bra! Kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Smart förvaring! Jag har gjort likadant fast med blomsterpinnar och sen hängt upp dem på väggen. Äntligen kan jag se alla mina band utan att rota i trassellådor för jämnan! =)

Kram / Angelica

Bettan sa...

Så smart! :-)och din förvaring för ju för 17 gubbar snygg också :-)
*erkänner att min egen besticklåda, inte var världens bästa lösning. Ganska kass till och med :-D*
Hoppas du får en härlig dag!

Alex sa...

å så smart! nu så har inte jag så mycket grejer än, men högen börjar ju växa... det här ska jag komma ihåg när jag har samlat på mig lite fler band! tack för inspirationen! :-)

Sandra Jungergård sa...

Jag har en liknande lösning nu. Fast jag har bara en rulle som sitter fast på väggen.
Men jag är trött på att jag måste tejpa fast ändarna hela tiden.*usch vilket I-lands problem*

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej!

Har precis kikat på korten och de är så fina från dagens begivenhet på isen!

Det finns en hel hög med superfina på er tre! Scrapbilder med andra ord! Kan inte du maila mig på caroline@detalj.nu så mailar jag dig så fort jag kan!

Tack för idag, och för ett supermysigt initiativ och tack för lånet!!!

/Caroline