torsdag 25 juni 2009

Hobbyhusets sommarspurt


Då var det dags för de första bidragen till hobbyhusets sommarspurt.
Detta är mina bidrag.
Först till skissen. Där skulle man även ha minst 3 knappar (jag som inte kan få till det med knappar;-)) och 4 band.

Här har jag inspirerats av dutiga Eyovine att sy på min LO. Ngt som jag gjorde mer förr i tiden, men nu så var det dags igen:-)



Nästa delmoment var en LO med temat sommar och man fick inte ha en endaste blomma med!
Det blev en LO om A's första steg med bilder där han är barfota i gräset, för vad är mer sommar än barfota barn? (Och vuxna såklart;-))
Detaljbild på fjärilarna som har pärlfloss efter sig och även ett stort skelettblad.
Fjärilarna har jag härmat av Alex
Mera detaljer




Sista delen för denna omgång var att skapa ngt altered och visa före och efterbilder.
Jag tog ett vitt albumblad från Clas Ohlson och gjorde med brushes i PS, Tack igen Alex!
Sedan gjorde jag dessa små väskor/askar
Som lagom rymmer 2st doftljus och lite cellofan.
Dessa blev avskedspresenter till våra två favoritfröknar på dagis då vi byter dagis nu efter sommaren. (De andra har redan semester så vi mobbar ingen;-))

5 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, så mycket läckert! De små presentförpackningarna är supergulliga och layouterna jättefina - gillar det sydda!

ZozzosLiv sa...

Såå fina alster...Gulliga presenter...Lo.sen är ljuvliga...Jag gillar färgerna och upplägget...Gullig LO den där barföta i gräset:-) Kraam

Maja sa...

Hej! Alltid trevligt att titta in i din blogg och "titta på bilderna", för mig är det ärligt talat rena grekiskan med att dessa uttryck, haha. Tänkte på dig när jag och Jonas var inne i en pysselbutik (du lääär ju veta vilken det är) precis vid Stadshuset och det var massa såna här scrapbookingprylar där! Himlen för dig...! ;-)

Nu är ÖF stängt för sommaren och vi "flyttar" till mina föräldrar i stockholmsförort ett par veckor (medan de är utomlands på semester)! Ska bli så himla skönt med TOMT och STAKET... kanske kunna sitta still i solstolen och titta lite på barnen.. undrar varför jag inte är trådsmal, så mycket som jag får kuta efter mina två just nu.. puhu!

Vad ska ni göra i sommar då? Är du f-ledig i höst också? kram maja

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Oj så mycket fint du hunnit med att skapa!
Jätetsnygga LO's och väskor!

Gillade stickles-swirlsen (På Lo'n längre ned) jättemycket, även om man såg plasten.

Önskar dig en trevlig helg!
Ha det bäst!
Kram / Angelica

Sol sa...

Oj, vad du hinner med att scrappa! Fina grejer. Gillar verkligen askarna till fröknarna. I ska också byta dagis i höst, så jag tackar för presenttipset! ;-)