måndag 16 maj 2011

Jag har gjort en till flätad korg, de är ju så lätta och roliga!
Dessutom gjorde jag en tutorial till, men då får ni gå in till Scrapdraken för att få se den :-)
Jättetjusig i Scrapdrakens färger. Den ska få vara med på mässan om knappt 2v och pryda disken tänkte jag.
Framifrån är ett stämpelmotiv med Scrapdrakens egen maskot, DrakUlla.
Blommorna finns också hos Scrapdraken och även halvpärlorna längs kanten.
Sidan dekorerade jag med en solverplatta med ett hjärta på och stansade ut ett S för Scrapdraken.
Handtaget fäste jag diagonalt denna gång och lindade ett organzaband runt för att piffa upp lite.

Dessa korgar kan man ju variera i det oändliga, både i färg, form och funktion.
Jag gjorde en till dottern när hon skulle gå påskkärring som finns att se här.
Varför inte göra en korg och fylla med lite godsaker eller kanske teckningar från barnen och ge till förskolefröknarna när det är terminsavslutning nu snart.
Eller ge bort istället för en flaska vin när man går på middag, fylld med spännande kryddor till sommarens grillkvällar.

Så fram med papper och skärmaskin och fläta korgar!

/Cia

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh vilken fin korg! Härliga färger! å Grattis till dt-uppdraget (vet inte om jag sagt det innan) Dom skall vara glada som fått en sån kreativ å duktig tjej som du! =)
Ha en härlig vecka, kram K.

Maja Stokk / eyovine sa...

Oj oj vad mycket nytt fint du har lagt upp. Å grattis till DT platsen =).

Kramiz Maja