torsdag 19 maj 2011

Endast 1 papper!

Just nu är det CC hos Scrapdraken!
Kika in på alla utmaningar och kanske skapa ett alster?

Jag fastnade direkt för utmaningen om att endast använda 1 papper på en LO!
Har sett en variant av det förut och det var urläckert, så jag gjorde ett försök, eller snarare 2! Det ena resultatet blev dock bättre än det andra;-)
Men men, så blir det ju ibland.

Det här är ett foto från vår semester i Egypten och solnedgången där som var helt fantastisk!
Jag valde ett mönstrat papper under, ritade en cirkel och sydde även ett varv på symaskinen.
Ett par tags som jag embossade swirls runt kanterna och sedan inkade.

En alldeles underbar Diecut nere i hörnet fick rama in lite blommor och fjärilar.
På den hör saknar jag nog ingenting faktiskt! Är riktigt nöjd med hur det blev med bara ett papper!

Här hade jag en idé om att det skulle gå att använda mitt enda papper till max!
Så jag skar ut ur cardstocken under fotot och använde den biten på 2 ställen, ett blev blått med embossat mönster under för att likna mönstrat papper och den sista lilla biten använde jag till journaling.
Det gulorangea har jag lagt en mask (Skyddet från tangentbordet till min laptop! :-D) och sedan duttat med vanlig vattenfärg över för att skapa mönster.
Titeln syns bättre irl och fotot är ju taget sent på kvällen med blixt och allt.
Näst intill allt material kommer från Scrapdraken i båda layouterna!

Skynda er in och var med och tävla om en massa härliga godsaker! Söndag vid midnatt stänger CC'n!
Tack för titten!
/Cia


3 kommentarer:

Zima sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zima sa...

Va fint det blev med den delen som är under titeln! Ser ut som om du mistat en tegelvägg typ. Smart att använda vattenfärg och skyddet till tangentbordet! Recykling har fått en helt ny innebörd när man scrappar, eller hur :D

Karin sa...

Såå fina layouter! Tycker du lyckades jättebra med bara ett papper, superfint.
kram på dig!