tisdag 5 maj 2009

Vårpresenter till fröknarna

I år är jag ute i god tid för en gångs skull!
Jag har pysslt lite vårpresenter till dagisfröknarna.
Brukar ju göra ngt varje avslutning och i år fick jag höra från en annan fröken att de varit så impade av de "triangel-askar" jag gjorde till en jul, så då fick det bli ngt liknande nu:-)
Hittade dessa söta askar i Hobbyhusets blogg och de var verkligen tacksamma att göra och blev fina tycker jag.
Nu har jag bara använt spillpapper på mina, men de går ju att variera i det oändliga!
Frågan är bara vad jag ska fylla dem med, om något? Förslag?


Sen är det en fröken som går i pension till sommaren så honom tänkte jag ge en "grattis-muffins" som fanns med i Scrapbooking-mm nu senaste numret. Theresa/Pysselgumman är ju helt otrolig på altrat! Så jag gjorde den rosa som test och den blåa ska han få.
Också kul och lättsamma att göra.


Och tur var väl det att dte var klart för idag satt en lapp på dagis att det är grillfest/våravslutning 14 maj! och då brukar det ges presenter.

12 kommentarer:

Örnen sa...

Snygga askar! Och muffinsarna var ju sååå söta :-)

Miss Goldie sa...

Oj, vilka läckra askar! Jag borde också göra nåt liknande åt dagisfröknarna...

claudia79 sa...

Hej hej!
Hoppas allt är bra med dig..länge sen sist:)
Vilka fina du gjort! gissar att de blir uppskattade...kramen

Doris_Assar sa...

Men det blev ju hur fint som helst!!! :-)

ZozzosLiv sa...

Wooow så coola askar...OCH häftiga muffinsar...Var hittar man recenpten till såna där???Vill också göra nåt liknande till dagisfröknarna...;-) Kraamen

Karin sa...

Oh va fina askarna blev! =) Kanske du kan lägga i Rollokolor,eller dumlekolor..mmm njam njam! =)

muffisarna är ju jättesöta oxå!
kram kram!

Maja Stokk / eyovine sa...

Superfina askar =)... å de muffinsarna tyckte jag också var såå fina i tidningen. Å du lyckades jättebra... jag vågar mig aldrig på såna altrade saker.. tycker det verkar så krångligt.

Kramen Maja

Finessan sa...

Jag skulle bli överlycklig över en sån fin ask UTAN innehåll. :)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Såååååå jädrans snygga alltså! Förstår att fröknarna blir impade - kul att få uppskattning av dem och kul för dem att de fr så här personliga presenter! Fyll dem med lite lyxigt godis vettja? Eller en god naturgodis-blandning?

Och muffinsarna då! Aaah så söta! Men jag vills e närmre på dem, de ser ju så attans mumsiga ut! Kul grej att ge som pensionsgåva!

Ha de bäst!
Kram / Angelica

Alex sa...

WOW!!! så läckra askar! o muffinsar.. WOW! nåt sötare får man leta efter!

Miss Goldie sa...

Hej!
De där stjälkarna som jag hade på kortet fick jag faktiskt i mitt DT-paket från StoryHouse så de är nog utstansade med Cuttlebug gissar jag. Har tyvärr inte den mallen.

Men de swirls jag använder ofta finns på den franska sidan. Gå till Arabesques & doodling och sen till sid 5. Där ligger de, överst till vänster. Hoppas du hittar! :-)

Doris_Assar sa...

Föressten, har du gjort några framsteg med ditt "andra" projekt :-D *nyfiken*