tisdag 12 januari 2010

Sista SWE


Nu har jag fått liv i datorn igen och passar då på att blogga de sista Layouterna från min månad som Gäst-DT på SWE.Denna är till en skiss, dock är det till en annan skiss än den den visades med på SWE-bloggen, men det kvittar.
Gillar den för det är jag och min dotter och för den handlar om hur lika vi två är!
Denna är till utmaningen där man skulle ha med chipboard, 3D-lack och journalingruta. Bev ett av mina julkkort:-)

Denna är till färgtemat svart, vitt och grönt.

Sen hade jag ju ett minialbum också, men orkar inte ladda alla de sidorna, men det finns ju på SWE om man vill titta.

7 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Härlig Lo på dig och dottern. Den gillar jag massor =)... Å så var den coool den längst ner!! Gulligt kort också.... nu måste jag kolla minialbumet!

Kramiz

Doris_Assar sa...

Den på dig och stumpan är underbar!!!
Kram!

Claudia79 sa...

Superfina LO:s!!! Gillar den understa så mycket för färgkombon passar perfekt till fotona!

Cattis sa...

Allt är så himla fint! Härliga alster!

freja sa...

Hej!
kul att se dina fina lo och kort.
Hoppas vi ses på någon mer träff
kram Lena

JEN sa...

Helu bejbi! Jag hade inte glömt - men inte orkat ;-) Här kommer receptet på törsken!
Torsk i ägg och persiljesås med kokt potatis och gröna ärtor

Servera med kokt potatis och gröna ärtor (i mängd och parti )

Koka 3 ägg ca 8-9 minuter och skala och grovhacka dem sedan. Hacka ½ kruka färsk persilja (spar stjälkarna till fiskkoket), skiva ca 5 cm purjolök och skär ca 550 g färks torskfilé i ca 2 cm breda bitar.

Koka upp ½ liter vatten, 1½ tsk salt, 1 krm mald vitpeppar, persiljestjälkarna och purjolöken.Låt spadet koka några minuter. Sänk värmen, lägg ner fisken och låt sjuda under lock i ca 5 minuter. Gör såsen under tiden.

Smält 3 msk smör i en kastrull och rör ner 3 msk vetemjöl. Vispa ner 2,5 dl mellanmjölk och låt såsen koka på svag värme under omrörning. När fisken är klar, tillsätt ca 2,5 dl fiskspad (mängd efter önskad konsistens) och värm eventuellt på svag värme.

Blanda ner ägg och persilja och lyft försiktigt över fisken allra sist.

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Fina!!!! Har inte scrapat på år och dar.....!

Ville bara berätta att "Englatoffsar" är ett vedertaget uttryck härhemma!

Din söta dotter kan känna sig hedrad ;)