måndag 22 augusti 2011

Bebisskor

Jag har länge längtat efter att få göra såna här söta bebisskor till någon och nu kom läget när min systerdotter skulle döpas!
Jag hittade en mall här som jag förstorade med min skrivare till lagom storlek.

Jag började med att klippa ut mallen.
Klipp ut efter mallen i det papper du önskar. CS blir nästan aningen hårt, men vanligt mönstrat papper funkar bra. Tänk också på baksidan av papperet då det kommer synas inuti dina skor.
På mallen står det vad som ska vara mitt fram resp mitt bak, men lite klurigt var det att få spännremmen tillräckligt långt fram på sidan.
Undersidan under produktion.
Färdigt med prototypen.
När du gör dina bebisskor så kom ihåg att göra en höger och en vänster!
Som undersida så satte jag vid prickig cs så det såg ut som såna där anti-halkprickar.

Såhär blev mina färdiga skor med lite blommor och rosetter framtill.
Spännremmen fäste jag med en liten brad med ett hjärta på.

Superroligt men pilligt att göra!
Passade utmärkt som doppresent, resten frå ni se en annan vecka :-)

Tack för titten!
/Cia

Inga kommentarer: