söndag 7 december 2008

Julkorg och velande

Jag som hade sagt att jag inte skulle stå för årets present till personalen på förskolan...
Här sitter jag nu, 4 julkorgar senare. Inhandlat och planerat och grejat.
Det började med att jag scrappade en tändsticksask och tänkte ge med ett ljus till personalen själv, för de andra föräldrarna är lite sega och vill få allt serverat, så då kunde jag köra själv.
Men så kom jag att prata med 2 andra mammor om det hela och så var karusellen igång.
Jaja, det är ju lite kul och jag avsade mig iaf insamlandet av pengar. Däremot lyckades jag överskrida budgeten i min handlingsiver, men det löser sig.
Jag tyckte iaf att det blev väldigt mysiga korgar och hoppas att de uppskattas av våra fröknar också!


Jag sitter också och velar lite... ska jag eller ska jag inte söka som inspirationsdesigner på SWE bloggen?

Är jag tillräckligt bra/inspirerande?
Har jag tid att scrappa det som behövs?
Fixar jag att scrappa så på uppdrag? mina tidigare DT-uppdrag har varit ganska fria.
Sakerna är klara, ska bara trycka på knappen OM mailet ska gå iväg;-)

5 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Korgarna blir nog väl uppskattade tror jag. Jätte fina!

Funderade också på Swe... men la ner. Kände att jag iten hann nu. Det kom lite olägligt på året. Men men. Och så hade jag samma frågeställningar som du.

Om du skickat in...så säger jag: Lycka till ;-)

Anonym sa...

Åååhhh j*klar, present till dagis var det ja! Verkar inte vara ngt gemensamt hos oss så jag måste fixa ngt. Ideér? ;-) Korgarna var toppenfina!

Hoppas du skickade in dina alster! *hejar på*

JEN sa...

Skicka iiiiiiiiin!!! *hejjar*

Anonym sa...

Hej,
Skrev detta hos Mirabyll, men det kommer här också om du missar det där =)

Vista+ font-tips:

Skapa en mapp som heter tex Nedladdade fonter i Dokument.
Där lägger du alla fonter du laddar ner och det är också där du packar upp dem.

Sedan öppnar du Fonts via C/Windows och därefter drar du den uppackade fonten från "Nedladdade fonter" till "Fonts".
Då kommer det upp ett WIndowsfönster där du måste klicka på Godkänn och sedan laddas fonten in i Fonts.

Anonym sa...

Ja, Vista är rätt knöligt ibland.
Jag fick trixa lite innan jag kom på hur man lättast skulle göra.

Bra att det löste sig =)

Jättefin korg, förresten!

Är klassförälder så jag åkte på insamlingen, men lämnar vidare kronorna till en sambandsifficer ;-)

Kram